Cristian Manea

vineri, 23 decembrie 2011


Nietzsche, atat de actual....



In aceasta seara am inceput sa recitesc Nietzsche – „Genealogia moralei” si imi permit sa impartasesc cateva idei care imi par incredibil de actuale dupa aproape 150 de ani.
„Noi cei care cautăm cunoaşterea nu ne cunoaştem pe noi înşine, şi aceasta dintr-o pricină bine întemeiată.
Nu ne-am cautat niciodata – cum s-ar putea atunci să ne găsim intr-o zi? S-a spus pe drept cuvânt: “acolo unde se afla comoara voastra se afla si inima voastra”; comoara noastra se afla acolo unde se afla stupii cunoasterii noastre. Suntem vesnic pe drumuri, nascuti ca vietati inaripate si culegatoare de miere a sufletului, ne sta de fapt in inima un singur lucru -sa ”aducem ceva acasa”. In afara de acesta, in ceea ce priveste viata, asa-numitele “evenimente” – care din noi se gandeste serios la ele? Sau cine mai are timp destul?
Ma tem ca niciodata nu am fost cu adevarat “preocupati ”de asemenea lucruri: inima noastra nu se afla acolo- si nici macar urechea!...”

Cristian Manea - Psiholog
http://www.cristian-manea.ro/